C Programlama Dili’nin Tarihçesi

C Programlama Dili’nin Tarihçesi

C Dili’nin Tarihçesi

C Programlama Dili genel amaçlı yapısal bir programlama dilidir. C dili Dennis Ritchie tarafından 1972’de AT&T Bell Telephone Labaratuarlarında B dilinden geliştirilmiştir. C dili, B* ve BCPL** nin önemli genel kavramlarının çoğunu içerir. C dili konusundaki ilk kitap, 1978’de Brian Kernighan ve Dennis Ritchietarafından yazılmıştır.
1983 yılında C programlama dili standardize etmek amacıyla toplanan bir komite ANSI C*** (American National Standart Institute) standardını tanımlamıştır.C başlangıçta birçok kişi tarafından UNIX işletim sistemini geliştiren dil olarak biliniyordu.(UNIX işletim sisteminin 1000 satırlık bölümü C ile yazılmıştır). Ama günümüzde hemen hemen bütün büyük işletim sistemleri C ya da C++ ile yazılmıştır. Ayrıca Nesneye Yönelik programlama dilleri (C++,Java ve C# gibi) ve script dilleri (JavaScript,JavaApplet,PHP gibi) gibi programlama dilleri tamamen C tabanlıdır.
C donanımdan bağımsız (machine independent) ve taşınabilirdir (portable). Taşınabilirlik,aynı programın farklı donanımlarda ve farklı işletim sistemlerinde işletilebilirliğini ifade eder. Örneğin, Windows işletim sisteminde yazılan bir C kodu, Linux,UNIX, veya VAX gibi işletim sistemlerinde de derlenebilir.
Bir dilin verimliliği (productivity), hızlı fakat fazla yer kaplamayan yazılımlar geliştirmeye olanak sağlaması ile ölçülür. C programlama dili verimli, basit ,fakat güçlü yapısından ve bu dilde geliştirilen uygulamaların taşınabilir olmasından ötürü yaygın olarak kullanılmaktadır.
* B dili 1970’de UNIX işletim sisteminin ilk versiyonunu oluşturmak üzere Bell laboratuarlarında geliştirildi.


** BCPL 1967’de Martin Richard tarafından işletim sistemi ve derleyici yazmak için üretilen bir dildir.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

GCC (GNU COMPİLER COLLECTİON) NEDİR ?

Process ve Thread Arasındaki Farklar

String Fonksiyonlarının Kullanımı